FoodAwards 2019: Fuze Tea wint FoodTopAward

Op kasteel Amerongen zijn vanavond de FoodAwards 2019 uitgereikt. Fuze Tea heeft daarbij de FoodTopAward als beste introductie van 2018 gewonnen. Daarnaast kregen twee van de 10 FoodAwards een eervolle vermelding: M&M’s Caramel Crunch en Servero 100% Appelmoes. Lees verder.

FoodRetailAwards: AH terug van weggeweest

Tijdens de uitreiking van de FoodAwards werden ook de FoodRetailAwards uitgereikt. Na een afwezigheid van een jaar – AH was de grote winnaar in 2017 – valt Albert Heijn opnieuw in de prijzen. Twee keer zelfs. En evenals vorig jaar won ook Plus een FoodRetailAward. Lees verder.

FoodAwards 2018: Heineken 0.0 wint

Tijdens een feestelijk diner in Hotel De Wereld in Wageningen werden vanavond de jaarlijkse FoodAwards uitgereikt. 11 nieuwe producten die het afgelopen jaar in de supermarkt werden geïntroduceerd werden met een FoodAward beloond, terwijl Heineken 0.0 – de succesvolle alcoholvrije variant van het wereldberoemde Nederlandse pilsmerk – tevens de FoodTopAward won als beste introductie van 2017. Lees verder.

FoodRetailAwards voor Agrimarkt, Plus en… Dirk

Dirk van den Broek wint dit jaar voor het eerst een FoodRetailAward, samen met Agrimarkt en Plus. De FoodRetailAwards zijn verbonden aan de FoodAwards en worden uitgereikt aan supermarktformules die introducties van A-merkartikelfabrikanten welgezind zijn. Er zijn FoodRetailAwards in drie categorieën: ‘snelste opname’ (Agrimarkt), ‘meest complete opname’ (Plus) en ‘hoogste fair share’ (Dirk). Lees verder.

Magnum Double wint FoodTopAward

Eerder vandaag werden in de Gelderlandfabriek in Culemborg de jaarlijkse FoodAwards uitgereikt. Er werden dit jaar 12 introducties uit 2016 met een FoodAward beloond. De FoodTopAward – de award voor de beste introductie van het afgelopen jaar –  ging naar Unilever voor Magnum Double, niet toevallig ook de grootste introductie van 2016. In het juryoordeel wordt Magnum Double een schoolvoorbeeld genoemd van hoe een bedrijf steeds opnieuw succesvol kan zijn met een merk en product… ‘lees verder’.

FoodRetailAwards: 3x Albert Heijn

Albert Heijn wint dit jaar drie van de drie te vergeven FoodRetailAwards. Het is niet alleen snel en compleet bij het opnemen van innovaties, maar weet er ook nog eens de hoogste fair share mee te behalen. Het is voor het eerst dat een retailer in alle categorieën wint. Albert Heijn won al eerder FoodRetailAwards voor snelste en compleetste opname. De FoodRetailAward voor hoogste fair share – die vorig jaar nog naar Plus ging – gaat dit jaar voor eerst naar Albert Heijn… ‘lees verder’.